Komplet tablic litograficznych do dzieła Zagórskiego.
Ciekawy egzemplarz, po którym widać pasję numizmatyczną jednego z poprzednich właścicieli. Wizerunki monet przedstawiane na rycinach w części są ręcznie pokolorowane, na kolor zależny od metalu, z którego są wykonane - miedziane na brązowo, złote na pomarańczowo, a srebrne na niebiesko. Dodatkowo przy części pozycji adnotacje, zazwyczaj zakreślenie i litera, czasami cyfra, a falsyfikaty Majnerta poskreślane. Adnotacje zazwyczaj idą w parze z kolorowaniem, także zapewne w ten sposób dawny kolekcjoner oznaczał posiadane egzemplarze.
Blok przycięty do formatu 240 x 184 mm. Boki z dawnym, czerwonym nakrapianiem. Karta tytułowa po oczyszczeniu konserwatorskim, zauważalne delikatne jej zbielenie i lekkie rozmycie tuszowej pieczęci u doły. Pozostała część wnętrza piękna, wszystkie tablice, w stanie w pełni naturalnym.
Oprawa współczesna, półskórek w połączeniu z dawnym papierem marmurkowym. Szyldzik na grzbiecie złocony, wykonany na materiale skóropodobnym. Wyklejki wewnątrz papierowe. Oprawa wykonana dobrze i w ładnym stanie, jedynie dość sztywna i pręży przy przeglądaniu pierwszych kart. Format zewnętrzny 252 x 190 mm.
Na karcie tytułowej pieczęć dawnej, warszawskiej księgarni UNGER I BANARSKI.